فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست. لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!

فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست. لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!

فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست.
لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!
در صورت آنلاین بودن پشتیبان ها میتوانید از بخش "پشتیبانی آنلاین" با ما در تماس باشید.
با تشکر از بازدید شما عزیزان
مدیران وبلاگ فایل مایل

طبقه بندی موضوعی
بایگانی


کانال تلگرام ما،حتما متصل شوید

مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی شناختی رفتاری در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی شناختی رفتاری

فروشنده فایل

کد کاربری 4084
کاربر

مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی شناختی رفتاری در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی

مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

آماده سازی در 8 جلسه درمانی

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

نمونه ای از مبانی نظری و جلسات درمانی پکیج مورد نظر

 

از زمان معرفی درمان شناختی – رفتاری یا رفتاردرمانی شناختی در دهۀ 1950، نفوذ و گسترش این شیوۀ درمانی، پیوسته در حال فزونی بوده است. تعداد زیادی از مطالعات کنترل شده نشان داده‌اند که درمان شناختی – رفتاری، درمانی موثر برای افسردگی، اختلال‌های اضطرابی و بسیاری از اختلال‌های روانی دیگر است. به‌علاوه، تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که درمان شناختی – رفتاری، اثر داروها را در درمان اختلال‌های شدید روانی از قبیل افسردگی مقاوم به درمان، اختلال دو قطبی، و اسکیزوفرنیا افزایش می‌دهد. این یافته‌ها همراه با مزیت‌های کاربرد درمانی که متمرکز، عملی و کاملاً مشارکتی است، علاقه به چگونگی اجرای درمان شناختی – رفتاری را فزونی بخشیده است (رایت، بسکو و تیز، 2009. ترجمه قاسم زاده، 1392).

شناخت‌درمانی توسط آرون تی بک به عنوان درمانی داری ساختار، کوتاه مدت و متمرکز بر حل مشکلات جاری و تغییر تفکر و رفتار ناکارآمد در دانشگاه پینسیلوانیا در اوایل دهه 1960 شکل گرفت(بک،1964). از آن زمان به بعد بک و دیگران این روش درمان را برای استفاده در گستره‌ی متنوعی از اختلالات روانی و جمعیت‌های مختلف منطبق کرده‌اند ( مثلاً فری‌من[1] و داتیلیو[2]، 1992؛ فری‌من، سیمون[3]، باتلر[4] و آرکووینز[5]، 1989، اسکات[6]، ویلیامز[7] و بک، 1989). این انطباق‌ها تمرکز، فناوری و طول درمان در تغییر داده‌اند ولی فرض‌ها نظری مربوط به شناخت‌درمانی همچنان ثابت باقی مانده‌اند. به طور خلاصه مدل شناختی می‌گوید که تفکر تحریف شده یا ناکار‌آمد ( که روی خلق و رفتار بیمار تأثیر می‌گذارد) وجه مشترک تمامی آشفتگی‌های روان‌شناختی است. ارزش‌یابی واقع‌بینانه و تغییر واقع‌گرایانه تفکر منجر به بهبود خلق و رفتار می‌شود. بهبود پایدار با تغییر باورهای ناکارآمد زیربنایی بیمار حاصل می‌شود. انوع متنوعی از درمان‌های شناختی-رفتاری توسط نظریه‌ پردازان بزرگ دیگر معرفی شده‌اند که از آن میان درمان منطقی-هیجانی توسط آلبرت الیس[8] (الیس، 1962)، تغییر شناختی رفتاری توسط دونالد مایکن‌بام[9] ، 1977 و درمان چند وجهی آرنولد لازواروس[10] (لازاروس، 1976) را می‌توان نام برد. مرور تاریخی این حوزه، توصیفی غنی از چگونگی شکل‌گیری و رشد جریان‌های مختلف شناخت‌درمانی فراهم می‌آورد (آرنکوف[11] و گلاس[12]، 1992؛ هولون[13] و بک، 1993).

 


[1]. Freemanv

[2]. Dattilio

[3]. Simon

[4]. Beutler

[5]. Arkwitz

[6]. Scott

[7]. Williams

[8]. Albert Ellis 

[9]. Donald Meichenbaum

[10]. Arnold Lazarus

[11]. Arnkoff

[12]. Glass

[13]. Hollon

 

جلسه­ های مداخله

   روان درمانی گروهی شناختی-رفتاری که در این پژوهش از آن استفاده می شود مشتمل بر 9 جلسه درمانی (هر جلسه 90-60 دقیقه) می باشد که بر روی گروه آزمایش اجرا شد. محتوای جلسه­های پژوهش بر مبنای رویکرد شناختی-رفتاری، در چارچوب طرح درمانی ویلدرموت (2008) در 9 جلسه طراحی گردید. در هر جلسه، ابتدا هدف از تشکیل جلسه، سپس موضوعات مربوط به آن جلسه، مطرح شد و اعضای گروه، با بحث و تبادل نظر به بررسی مطالب می پرداختند. در پایان هر جلسه، مطالب  جمع بندی شده و تکلیفی برای جلسه ی بعد به صورت تایپ شده ارائه می شد.

 

جلسه اول: آشنایی

  1.  معرفی: شرکت کنندگان خود را معرفی کرده و می گویند چرا تصمیم به شرکت در جلسات  گروهی شناختی-رفتاری گرفته اند.
  2.  ارائه اطلاعات پایه ای در مورد روان درمانی شناختی-رفتاری
  3. تعریف سوختگی، کیفیت زندگی و شادکامی و ارتباط آنها با یکدیگر
  4. بیان علت برگزاری این جلسات و هدف گروه درمانی شناختی-رفتاری
  5. بیان قوانین و اصول جلسات درمان
  6.  انجام تکلیف به صورت تمرینی برای آشنایی بیشتر اعضای گروه برای انجام تکالیف
  7. ...........

 

  • مهدی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی