فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست. لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!

فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست. لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!

فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست.
لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!
در صورت آنلاین بودن پشتیبان ها میتوانید از بخش "پشتیبانی آنلاین" با ما در تماس باشید.
با تشکر از بازدید شما عزیزان
مدیران وبلاگ فایل مایل

طبقه بندی موضوعی
بایگانی


کانال تلگرام ما،حتما متصل شوید

مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی مبتنی بر کیفیت زندگی فریش 2006 در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی مبتنی بر کیفیت زندگی فریش 2006

فروشنده فایل

کد کاربری 4084
کاربر

مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی مبتنی بر کیفیت زندگی فریش 2006 در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی

مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

آماده سازی در 8 جلسه درمانی

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

نمونه ای از مبانی نظری و جلسات درمانی پکیج مورد نظر

تولد درمان مبتنی بر کیفیت زندگی، گذر از شناخت درمانی به روان شناسی مثبت است. دکتر مایکل بی فریش، برای اولین بار در مقاله ای درباره درمان مبتنی بر کیفیت زندگی، در کنگره بین المللی روان درمانی شناختی در دانشگاه آکسفورد[1] در سال 1980 ارایه کرد. فریش، معتقد است من برای اولین بار، به دنبال شناسایی و کاربرد بهزیستی ذهنی یا شادمانی، روی جمعیت غیربیمار و همچنین به دنبال فهم و درمان بیماران افسرده بودم ولی هدف اساسی و علاقه مندی اولیه من، در اندازه گیری و ترویج رضایت از زندگی و کیفیت زندگی بهتر در گروه های غیربیمار مانند سالمندان، بیکاران،... و مداخلات روان شناسی اجتماع مدار و برنامه های اجتماعی بود. اما در رویکرد تکمیلی، برای هر دو گروه بالینی و غیر بالینی می تواند درمان مبتنی بر کیفیت زندگی مفید باشد.

درمان مبتنی بر کیفیت زندگی، رویکردی جدید در روان­شناسی مثبت است که هم در گروه­های غیربالینی (مانند بازنشستگان، بیکاران، نوجوانان، سالمندان و افرادی که به دنبال افزایش شادی در زندگی هستند) و هم در گروه های بالینی، مانند افسرده ها و... کاربرد دارد. کاربرد این رویکرد، برای متخصصانی است که آرزو دارند رویکردهای روان شناسی مثبت با روش­های درمانی و مداخله­ای مرتبط کنند. این رویکرد، برای کمک به افرادی ساخته شده است که می خواهند از توانمندی­های خود، استفاده کرده و آن را تقویت کنند. فریش، در ساختن این رویکرد درمانی، از کارهای رفتار درمانی بالینی مانند آرون تی بک و نظریه­های فعالیت مانند نظریه سیکزینت میهالی و روان شناسان مثبت­گرا مانند سلیگمن، استفاده کرده است. همچنین وی نظریه خود را با استعاره­ی در درمان، تن آرامی، مراقبه و نظریه­های هیجانی، مرتبط کرده است (فریش، 2006).

این رویکرد، درمانگران را تشویق می­کند که به آنسوی مدل بیماری از اختلالات روانی بروند. اگرچه در درمان اختلالات روانی، باید به دنبال علت و آسیب شناسی باشیم اما ایجاد و افزایش کیفیت بهتر زندگی، هدف نهایی و اصلی همه درمان ها است. داشتن یک زندگی با کیفیت، علاوه بر کشف پتانسیل افراد سالم، به بیماران برای سازگار شدن با بیماری های مزمن، بیماری های جسمی کوتاه مدت و ناتوانی­های مزمن خود، کمک می کند (فریش، 2006). این رویکرد درمانی سه هدف اصلی دارد:

1- افزایش و فزونی بخشیدن به ظرفیت و تجربه­های درونی افراد

2- افزایش میزان کیفیت زمان در تجارب درمانجویان

3- افزایش معنی و هدف در زندگی درمانجویان

  بر خلاف بقیه درمانگران و رویکردهای درمانی که تنها روی مشکلات، تأکید دارند، این درمان، روی یادگیری، کمک کردن، خلاقیت و... تأکید دارد. این رویکرد درمانی به درمانجویان آموزش می­دهد که شادی نیز یک انتخاب است. مداخله­ها در این روش، تنها بر خود فرد، تمرکز ندارد بلکه در کمک به درمانجویان جهت تحول پیدا کردن، به وسیله یادگیری، همدردی و محبت ورزیدن، تمرکز می­کند. این رویکرد بر نیاز درمانجویان، جهت روشن کردن ارزش­های مهم زندگی­شان و سپس پرداختن به تجربیاتی است که به آن­ها جهت تمرکز کردن و رسیدن به ارزش هایشان تأکید دارد. تجاربی که توسط این درمان بنا شده است در مدل پنج راهه CASIO ترکیب شده است. این مدل که شالوده و پایه اصلی درمان مبتنی بر کیفیت زندگی را تشکیل می دهد دارای پنج مفهوم است: 1- وضعیت یا شرایط زندگی 2- نگرش ها 3- معیارها 4- ارزش ها مهم 5- رضایت در همه زمینه ها. در این مدل، 30 اصل برای زندگی شاد، توصیف شده است. مدل  CASIO بر اساس پایه های نظریه­ای برای فهم تفاوت های فردی در رضایت از زندگی، تدوین شده است.

 


[1]. Oxford university

 

محتوای جلسات

جلسه اول

معارفه و آشنایی اعضای گروه با یکدیگر

تعریف نقش کیفیت زندگی در سلامت روانی و بهزیستی ذهنی افراد

معرفی درمان مبتنی بر کیفیت زندگی و رویکردهای جدید درمانی در روان شناسی

آموزش مدل پنج راهه CASIO

تعیین رئوس و ساختار کلی جلسات

تکمیل نیمرخ کیفیت زندگی به صورت فردی

توافق بر حوزه های مهم از بین 16 حوزه مشخص شده در درمان مبتنی بر کیفیت زندگی

دریافت بازخورد.....................

..................

.......................

 

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۱۰/۱۸
  • ۱۱۰ نمایش
  • مهدی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی