فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست. لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!

فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست. لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!

فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست.
لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!
در صورت آنلاین بودن پشتیبان ها میتوانید از بخش "پشتیبانی آنلاین" با ما در تماس باشید.
با تشکر از بازدید شما عزیزان
مدیران وبلاگ فایل مایل

طبقه بندی موضوعی
بایگانی


کانال تلگرام ما،حتما متصل شوید

پایان نامه بررسی رابطه‌ ابعاد شخصیت و سلامت عمومی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر در 98 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی روانشناسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 134 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 98
پایان نامه بررسی رابطه‌ ابعاد شخصیت و سلامت عمومی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر

فروشنده فایل

کد کاربری 4084
کاربر

پایان نامه بررسی رابطه‌ ابعاد شخصیت و سلامت عمومی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر در 98 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات پایان نامه مورد نظر

پایان نامه کارشناسی در پنج فصل همرا با فهرست مطالب

چکیده پایان نامه

فهرست مطالب

ضمیمه ها شامل پرسشنامه

منابع به شیوه APA

 

یکی از عوامل مهم و اثرگذار بر شکل‌گیری و دگرگونی‌های شخصیت انسان، شرایط مختلف محیطی اعم از زمان، مکان و یا محیط انسانی و اجتماعی است. در بسیاری از موارد، تغییر محیط و فراهم ساختن محیط تربیتی مساعد و مناسب، می‌تواند رفتار و افکار و خصلت‌های متربی را تغییر دهد و ویژگی‌های جدیدی را در وی جایگزین سازد. بهداشت روانی از مولفه های چندگانه و مختلفی تشکیل شده است و با بسیاری از معیارهای علمی غیرقابل اندازه گیری هستند. به همین دلیل، یک تعریف جامع و مانع از بهداشت روانی وجود ندارد، هر چند که تعاریف چندی در ادبیات مربوط به این موضوع ارائه شده است. این تأکیدها حاکی از این حقیقت است که انسانها موجودات ساده تعریف شده یا توصیف شده و قابل پیش بینی نیستند(ویلسون، 1999)

هر فردی با ویژگیهای یکتا و منحصر به خودش به دنیا می آید و با آن شیوه ای که شبیه هیچ شخص دیگر نمی باشد با دیگران تعامل برقرار می کند. دو فرد هیچگاه دارای تجارب یکسان و همانندی نیستند. دو کودک که در در خانه و پدر و مادری یکسان و همانند بدنیا می آیند ممکن است تجارب زندگی کاملاً مختلفی داشته باشند. اما اداراک آنها متفاوت است. پاسخهای افراد که با توجه به معیارهای روانی، روان شناختی و اجتماعی فرهنگی سنجیده می شود به عنوان سلامتی یا اختلال در نظر گرفته می شود. امروزه در نقش و وظایف مدارس بسیاری ا ز کشورهای جهان و دگرگونی های عظیم رخ داده است این تحولات باعث شده تا علاوه بر نقش سنتی مدرسه یعنی آموزش صرف و رشد مهارت هایی مانند خواندن و نوشتن و اکتساب دانش، نقش پرورش روان و تکامل انسان نیز مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر در بسیاری از کشور ها، فعالیت های پرورشی و بهداشتی وسیعی بر عهده ی مدارس گذاشته شده است که مطالعات، حکایت از نتایج و پیامدهای مثبت آن می کند.

در کشور ما نیز با توجه به خیل عظیم دانشجویان و نیز اهمّیت سلامت روان و پرورش دانشجویان و نوجوانان، توجه بیشتر به نقش پرورشی مدارس ضرورت تام دارد. حال، زمان آن است که با ایجاد زمینه های مناسب، به ارتقای بهداشت روانی و سطح سلامت در مدارس پرداخته، شرایطی فراهم شود تا مسئولان مدارس، برنامه ریزان و مشاوران، روان شناسان و دیگر دست اندرکاران آموزش و پرورش از طریق آشنایی با موضوعات بهداشت روانی، نونهالان این آب و خاک را برای دست یابی به روان سالم یاری دهند. بهداشت روانی صرفا در محیط سالم فیزیکی به دست نمی آید، بلکه محیط سالم روانی نیز یک اصل مهم است. چه بسا که محیط فیزیکی دانشجویان سالم و آرام، اما محیط روانی آن ها نا امن پر اضطراب باشد(صادقی، 1385).

 

بیان مسأله

بهداشت و سلامت روان دانشجویان، موضوعی است که به توجه جدی نیاز دارد. امروزه با استفاده از برنامه های مختلف، مانند آموزش مهارت های زندگی، آموزش بهداشت روانی، مداخلات بهداشتی مبتنی بر مدرسه و نیز درمان های تخصصی می توان به کودک کمک کرد تا زندگی مفید تر و رضایتمندانه تری داشته باشند. همه ی دانشجویان در زندگی خود با استرس های شدید رو به رو می شوند که بخشی از آن ها ناشی از تغییرات رشد بهنجار دانشجویان است، مانند رشد و تغییرات هورمونی و نیز تغییراتی که در ارتباط با والدین و اجتماع رخ می دهد. استرس های دیگر، فردی تر بوده و شامل فشار برای پیشرفت در مدرسه، نقل و انتقال خوانواده، تغییر مدرسه نزاع والدین، طلاق یا فشار برای سوء مصرف مواد است. بسیاری از دانشجویان بدون این که دچار مشکلات رفتاری یا تحصیلی جدی شوند، این دوره را پشت سر می گذارند و این امر به علت ترکیب عواملی چون مهارت های مقابله ای موفقیت آمیز، میزان حمایت های قابل دسترس و میزان استرس های محیطی (که با آن رو به رو شده اند) است. متاسفانه تعیین دانشجویانی که مشکلات بهداشتی دارند، تا پیش از بروز مشکل، امکان پذیر نیست. بنابراین در برنامه ریزی بهداشتی همه ی دانشجویان و نوجوانان باید مد نظر قرار گیرند و دامنه ی گسترده ای از مداخلات، از آموزش مهارت هایی برای سلامت روان تا مداخلات اختصاصی بهداشت روان به کار گرفته شود( مهدوی ، 1386).

اهداف پژوهش

هدف کلی

بررسی رابطه‌ی بین ابعاد شخصیت و سلامت عمومی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر وپسر شهرستان اسلام آباد غرب

اهداف جزئی

  • بررسی و مقایسه نقش صفات شخصیت و سلامت روانی بر پیشرفت تحصیلی

- بررسی و مقایسه نقش صفات شخصیت و سلامت روانی بر پیشرفت تحصیلی با توجه به رشته تحصیلی دانشجویان

  • بررسی و مقایسه نقش صفات شخصیت و سلامت روانی بر پیشرفت تحصیلی با جنسیت دانشجویان

  • بررسی و مقایسه نقش صفات شخصیت و سلامت روانی بر پیشرفت تحصیلی با وضعیت اقتصادی دانشجویان

 

 

 

 

 

 

فرضیه پژوهش

  1. بین نوروتیسیم و ابعاد سلامت روان دانش آموزان ارتباط معنی داری وجود دارد.

  2. بین صفات شخصیت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارتباط معنی داری وجود  دارد.

  3. بین صفات شخصیت و سلامت روانی دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معنی داری معنی داری وجود  دارد.

  4. بین سلامت روان دانش آموزان دختر و پسر ارتباط معنی داری وجود دارد.

 

  • مهدی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی