فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست. لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!

فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست. لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!

فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست.
لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!
در صورت آنلاین بودن پشتیبان ها میتوانید از بخش "پشتیبانی آنلاین" با ما در تماس باشید.
با تشکر از بازدید شما عزیزان
مدیران وبلاگ فایل مایل

طبقه بندی موضوعی
بایگانی


کانال تلگرام ما،حتما متصل شوید

پایان نامه بررسی رابطه اختلال‌های یادگیری با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در 168 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی روانشناسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 303 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 168
پایان نامه بررسی رابطه اختلال‌های یادگیری با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی

فروشنده فایل

کد کاربری 4084
کاربر

پایان نامه بررسی رابطه اختلال‌های یادگیری با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در 168 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات پایان نامه مورد نظر

پایان نامه کارشناسی در پنج فصل همرا با فهرست مطالب

چکیده پایان نامه

فهرست مطالب

ضمیمه ها شامل پرسشنامه

منابع به شیوه APA

 

 

فهرست

 

چکیده

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف کلی و جزئی

سوالات ویژه

تعریف نظری

تعریف عملیاتی

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

مقدمه

تاریخچه اختلال‌های یادگیری

نظریات مرتبط با نارسایی ویژه در یادگیری

مراحل رشد پیاژه

نظریات رشدی

کاربرد نظریات رشدی در نارسایی ویژه در یادگیری

ویژگی‌های کودکان با نارسایی‌های ویژه در یادگیری

علل احتمالی نارسایی ویژه در یادگیری

طبقه‌بندی نارسایی‌های ویژه در کودکان

هوش‌های چندگانه و ناتوانی‌های یادگیری

ویژگی‌های معلم نارسایی‌های ویژه در یادگیری

مطالعات مغزی

ارتباط نوشتاری در نظامک یکپارچه زبان

روش فرنال

ناتوانی در ریاضیات

رفتار اجتماعی و هیجانی

راهبردهای ایجاد اعتماد به نفس

پیامدهای ناتوانی‌های خواندن

نارساخوانی

مطالعات تشریحی مغز مرده

علوم اعصاب و مطالعه مغز

اختلال کارکرد دستگاه عصبی مرکزی

الگوی رشد ناهماهنگ

دشواری در انجام دادن تکالیف تحصیلی و یادگیری

نقش معلم در اجرای موفق‌تر برنامه‌های درسی

یادگیری مبتنی بر مغز

تئوری‌های شناخت مغز و آموزش

پیامدهای پژوهشهای مغز در برنامه درسی

فعالیتهای یادگیری

یادگیری پیش‌دبستانی: دستگاه‌های ادراکی

مفهوم جهت ادراکی

اضافه بار دستگاه‌های ادراکی

ادراک شنیداری

ادراک دیداری

روابط فضایی

ادراک کل و جزء

ادراک بساوایی و حرکتی

نظام‌های زبان‌شناختی

زبان شفاهی

اشکال گوناگون زبان

زبان به منزله فرآیند برقراری ارتباط

نظریه‌های چگونگی فراگیری زبان در کودکان

نظریه‌های فطری‌نگر

نظریه‌های شناختی

نظریه‌های اجتماعی

مشکلات زبانی دانش‌آموزان دچار ناتوانی‌های یادگیری

اختلالات زبانی

گوش دادن

درک واژه‌ها و مفاهیم ، درک جمله

تخصص‌های پزشکی که با ناتوانی‌های یادگیری سر و کار دارند

سایر تخصص‌های پزشکی

الگوهای برنامه درسی دوره اول کودکی

تمرین خاص رشد ذهنی

برنامه درسی غنی‌سازی

استفاده از فناوری برای کودکان خردسال دچار ناتوانی

آموزش بالینی

چرخه آموزش بالینی

ملاحظات زیست محیطی

طبقه‌بندی روشهای تدریس

رویکردهای پردازش شناختی

رویکردهای راهبردی یادگیری

تحلیل برنامه درس

رویکرد فنون ویژه

رویکرد آموزش و پرورش

مهار متغیرهای آموزش

پژوهش‌ در داخل کشور

پژوهش در خارج کشور

جمع‌بندی

فصل سوم: روش‌شناسی تحقیق

مقدمه

روش و نوع تحقیق

جامعه آماری

نمونه و روش نمونه‌گیری

ابزار گردآوری اطلاعات

جدول تناظر سوالات پرسشنامه یا سوالات

روش تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده‌ها

بخش اول : مقدمه

بررسی ویژگی‌های دموگرافیک نمونه‌ها

تجزیه و تحلیل اطلاعات

بررسی سوال اول تحقیق

بررسی سوال دوم تحقیق

بررسی سوال سوم تحقیق

بررسی سوال چهارم تحقیق

بررسی سوال پنجم تحقیق

بررسی سوال ششم تحقیق

بخش دوم : تحلیل آماری مربوط به سوال ویژه شماره یک

تحلیل آماری مربوط به سوال ویژه شماره دو

تحلیل آماری مربوط به سوال ویژه شماره سه

تحلیل آماری مربوط به سوال ویژه شماره چهار

تحلیل آماری مربوط به سوال ویژه شماره پنج

تحلیل آماری مربوط به سوال ویژه شماره شش

فصل پنجم: خلاصه، نتیجه‌گیری، پیشنهادات

جمع‌بندی

یافته‌های تحقیق

بحث و تفسیر

پاسخ به سوال تحقیق

محدودیت‌های تحت کنترل محقق

پیشنهادات

منابع

ضمائم

فهرست جداول

جدول شماره (1-3) تناظر سوالات پرسشنامه با سوالات تحقیق

جدول شماره (1-4) اطلاعات مربوط به جنسیت

جدول شماره (2-4) اطلاعات مربوط به مدرک تحصیلی

جدول شماره (3-4) اطلاعات مربوط به سابقه خدمت

جدول شماره (4-4) توزیع پاسخگویان برحسب سوال ویژه اول تحقیق

جدول شماره (5-4) توزیع پاسخگویان برحسب سوال ویژه دوم تحقیق

جدول شماره (6-4) توزیع پاسخگویان برحسب سوال ویژه سوم تحقیق

جدول شماره (7-4) توزیع پاسخگویان برحسب سوال ویژه چهارم تحقیق

جدول شماره (8-4) توزیع پاسخگویان برحسب سوال ویژه پنجم تحقیق

جدول شماره (9-4) توزیع پاسخگویان برحسب سوال ویژه ششم تحقیق

جدول شماره (10-4) سوال ویژه اول

جدول شماره (11-4) سوال ویژه دوم

جدول شماره (12-4) سوال ویژه سوم

جدول شماره (13-4) سوال ویژه چهارم

جدول شماره (14-4) سوال ویژه پنجم

جدول شماره (15-4) سوال ویژه ششم

جدول شماره (16-4) نتایج تحلیل آماری سوال شماره اول

جدول شماره (17-4) نتایج تحلیل آماری سوال شماره دوم

جدول شماره (18-4) نتایج تحلیل آماری سوال شماره سوم

جدول شماره (19-4) نتایج تحلیل آماری سوال شماره چهارم

جدول شماره (20-4) نتایج تحلیل آماری سوال شماره پنجم

جدول شماره (21-4) نتایج تحلیل آماری سوال شماره ششم

 

فهرست نمودارها

نمودار (1-4) نمودار ستونی پاسخ‌دهندگان به پرسشنامه برحسب جنسیت

نمودار (2-4) نمودار ستونی پاسخ‌دهندگان به پرسشنامه برحسب مدرک تحصیلی

نمودار (3-4) نمودار ستونی پاسخ‌دهندگان به پرسشنامه برحسب سابقه خدمت

 

چکیده

اصطلاح نارسایی در یادگیری به وسیله روان‌شناسان و متخصصین تعلیم و تربیت مورد استفاده قرار می‌گیرد درحالیکه متخصصان پزشکی اختلال یادگیری را ترجیح می‌دهند مشکل یادگیری به یکی از منابع زیر نسبت داده می‌شود: 1-آسیب‌های عصبی   2-بدکاری و نارسایی در فهم و درک مطالب   3-اختلال حسی                 4-بی‌نظمی و آشفتگی زبان    5-عقب‌ماندگی ذهنی    6-محرومیت فرهنگی   7-نقص و نارسایی زبان           8-مشکلات آموزشی

این پایان‌نامه به منظور دستیابی به نقطه نظرات و دیدگاه‌های معلمان در زمینه رابطه اختلال‌های یادگیری بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی «شهرستان آمل» انجام گردید.

محقق در این تحقیق به دنبال رابطه بین عوامل نارسایی در فهمو درک مطلب یادگیرنده، عقب‌ماندگی ذهنی، اختلال حسی، محرومیت فرهنگی، نقض و نارسایی زبان، مشکلات آموزشی به عنوان عوامل اختلال در یادگیری با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان می‌باشد جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان آمل تعداد 1002نفر می‌باشد. حجم نمونه در این تحقیق 278 نفر می‌باشد که برای برآورد حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان استفاده شده است. روش نمونه‌گیری که از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده شده است

ابزار گردآوری اطلاعات:الف-کتابخانه‌ای : با استفاده از کتابها، مجلات و مقالات

ب-پرسشنامه: که پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ 85% می‌باشد.

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات : الف-روش توصیفی، جهت دسته‌بندی داده‌ها، تنظیم جداول، محاسبه درصدها و انحراف معیار و واریانس و پراکندگی    ب-روش آمار استنباطی: از آزمون    T-test استفاده شده است.

نتایج بدست آمده تحقیق با توجه به سوال‌های ویژه اول و داده‌های فصل چهارم و تفسیر فصل پنجم نشان می‌دهد که شش سوال ویژه تحقیق مورد تأئید قرار گرفته است.

برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار) و برای آمار استنباطی از آزمون T-test استفاده شده است که نشان می‌دهد Tمشاهده شده هر یک از شش سوال ویژه تحقیق از T جدول (96/1) با درجه آزادی 277 و سطح معناداری 5% بزرگ‌تر است در نتیجه فرض صفر رد شده و فرضیه تحقیق تأئید می‌گردد و سپس می‌توان نتیجه گرفت که بین شش متغیر عامل اختلال در یادگیری با متغیر عملکرد تحصیلی رابطه وجود دارد.

  • مهدی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی