فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست. لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!

فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست. لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!

فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست.
لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!
در صورت آنلاین بودن پشتیبان ها میتوانید از بخش "پشتیبانی آنلاین" با ما در تماس باشید.
با تشکر از بازدید شما عزیزان
مدیران وبلاگ فایل مایل

طبقه بندی موضوعی
بایگانی


کانال تلگرام ما،حتما متصل شوید

پایان نامه بررسی رابطه هوش هیجانی، سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان در 117 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی روانشناسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 264 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 117
پایان نامه بررسی رابطه هوش هیجانی، سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان

فروشنده فایل

کد کاربری 4084
کاربر

پایان نامه بررسی رابطه هوش هیجانی، سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان در 117 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات پایان نامه

پایان نامه کارشناسی در پنج فصل همراه با فهرست مطالب

چکیده پایان نامه

فهرست مطالب

ضمیمه ها شامل پرسشنامه

منابع به شیوه APA

 

فهرست مطالب

 

 

چکیده: ‌ز

فصل اول: کلیات

1-1-مقدمه: 3

1-2- بیان مسئله. 5

1-3- ضرورت و اهمیت موضوع. 8

1-4- اهداف کلی.. 9

1-5-  اهداف تحقیق.. 9

1-6- فرضیه های تحقیق.. 9

1-7-  تعاریف عملیاتی واژه ها 11

فصل دوم:  پیشینه پژوهش

2-1- مقدمه. 13

2-2- تاریخچه هوش هیجانی: 14

2-3- رویکردهای هوش هیجانی: 17

2-3-1- رویکرد سالووی و مایر. 18

2-3-1-1- قابلیت فردی: 19

2-3-1-2- قابلیت اجتماعی: 21

2-3-2- رویکرد بار-ان. 22

2-3-2-1- خودآگاهی هیجانی: 23

2-3-2-2-قاطعیت: 24

2-3-2-3- حرمت ذات: 24

2-3-2-4- خودشکوفایی: 25

2-3-2-4-استقلال: 25

2-3-2-5- همدلی: 26

2-3-2-6- روابط بین فردی: 26

2-3-2-7- مسئولیت پذیری اجتماعی: 26

2-3-2-8- حل مسأله: 27

2-3-2-9- واقعیت آزمایی: 28

2-3-2-10- انعطاف پذیری: 28

2-3-2-11- تحمل فشار: 29

2-3-2-12- کنترل تکانه: 30

2-3-2-13- شادکامی: 30

2-3-2-14- خوش بینی: 31

2-4-  رویکرد گلمن.. 31

2-4-1- خودآگاهی: 32

2-4-2- کنترل هیجانات: 33

2-4-3- خود انگیزشی: 34

2-4-4- همدلی: 34

2-4-5- مهارتهای اجتماعی: 36

2-5- رویکرد عصبی بر هوش هیجانی.. 38

2-5-1- رشد هیجانی: 43

2-6- رابطه EQ و IQ : 46

2-7- EQ و پیشرفت تحصیلی: 50

2-8- هوش هیجانی و زندگی روزمره: 54

2-9-وقایع عمده زندگی: 55

2-10- سلامت روانی.. 56

2-11- الگوی کلی نگری: 59

2-11-1-  سلامت جسمانی: 62

2-11-2- سلامت روانشناختی: 63

2-12- مروری بر پژوهشهای پیشین: 74

2-12-1-الف- پژوهش های داخلی.. 74

2-12-2-ب- تحقیقات خارجی.. 78

فصل سوم: روش تحقیق

3-1- جامعه و نمونه تحقیق.. 86

3-2-  طرح تحقیق.. 86

3-3-  ابزارهای اندازه گیری.. 86

3-3-1- پرسشنامه سلامت روان (GHQ) : 86

3-1-2- پرسشنامه بهره هوش هیجانی.. 90

3-4- نمره گذاری آزمون: 91

3-5-شواهد مربوط به اعتبار و روایی آزمون. 92

3-6- روشهای آماری.. 92

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1-مقدمه. 94

4-2- تحلیل توصیفی داده ها: 95

4-3- تحلیل استنباطی داده ها: 96

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1-مقدمه. 103

5-2- یافته های تحقیق.. 103

5-3- محدودیت های تحقیق.. 107

5-4- پیشنهادات تحقیق.. 107

منابع: 109

 

 

 

فهرست جداول

جدول (1): ویژگیهای جمعیت شناختی آزمودنیها 95

جدول (2): میانگین و انحراف استاندارد پیشرفت تحصیلی آزمودنیها 95

جدول (3): میانگین و انحراف استاندارد نمرات هوش هیجانی آزمودنیها 95

جدول (4): میانگین و انحراف استاندارد نمرات سلامت روانی آزمودنیها 95

جدول (5): همبستگی بین پیشرفت تحصیلی و هوش هیجانی و سلامت روانی آزمودنیها 96

جدول (6): همبستگی بین مولفه های هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی.. 96

جدول (7): همسبتگی بین مولفه های هوش هیجانی و سلامت روانی.. 98

جدول (8): آزمون t برای میانگین هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر. 99

جدول (9): آزمون t برای مقایسه میانگین سلامت روانی دانشجویان دختر و پسر. 99

 

چکیده:

هدف این تحقیق بررسی رابطه بین هوش هیجانی، سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی بوده است. بدین منظور از بین دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی کرمانشاه نمونه ای به حجم 150 نفر انتخاب گردیدند. فرضیه های اصلی این پژوهش عبارتند از: 1-بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی همبستگی وجود دارد. 2-بین هوش هیجانی و سلامت روانی همبستگی وجود دارد. 3-بین سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی همبستگی وجود دارد. داده های این پژوهش با استفاده از پرسشنامه بهره هیجانی بار- ان (EQI) و پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ) جمع  آوری گردید. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی و آزمون t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی (299/0=r)، بین پیشرفت تحصیلی و سلامت روانی (497/0=r) و بین سلامت روانی و هوش هیجانی (822/0=r) همبستگی مثبت معنادار وجود دارد. نتایج حاصل از آزمون t نیز نشان داد که بین هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود دارد.

 

 

  • مهدی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی