پایان نامه بررسی مقایسه ای کیفیت زندگی و شادکامی در دانشجویان

دسته بندی | روانشناسی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 290 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 94 |


پایان نامه بررسی مقایسه ای کیفیت زندگی و شادکامی در دانشجویان در 94 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات پایان نامه مورد نظر
پایان نامه کارشناسی در پنج فصل همرا با فهرست مطالب
چکیده پایان نامه
فهرست مطالب
ضمیمه ها شامل پرسشنامه
منابع به شیوه APA
چکیده:
در این پژوهش به بررسی مقایسهای کیفیت زندگی و شادکامی در دانشجویان دختر خوابگاهی و غیرخوابگاهی دانشگاه آزاد کرمانشاه در سال تحصیلی 94-1393 پرداخته شده است. نمونه آماری این پژوهش شامل 100 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه (50نفر خوابگاهی- 50نفر غیرخوابگاهی) می باشند که برای رسیدن به نتایج با ارائه پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت و پرسشنامه شادکامی آکسفورد آن را در بین نمونه آماری تقسیم کرده و پس از جمع آوری پرسشنامه ها با استفاده از نرم افزار spss از طریق آزمون t مستقل به تجزیه و تحلیل داده ها در فصل چهارم پرداخته شد. که نتایج حاصل از فرضیات اینگونه بود که؛ بین شادکامی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی دانشجویان دختر خوابگاهی و غیرخوابگاهی تفاوت وجود معناداری وجود دارد دارد ولی بین سلامت جسمانی و محیط اجتماعی در دانشجویان دختر خوابگاهی و غیرخوابگاهی دانشگاه آزاد کرمانشاه تفاوت وجود ندارد.
فهرست مطالب
عنوان |
صفحه |
فصل اول: کلیات تحقیق |
|
مقدمه |
1 |
بیان مسئله |
2 |
ضرورت و اهمیت پژوهش |
4 |
هدف کلی |
5 |
اهداف جزئی |
5 |
سوال تحقیق |
6 |
فرضیات تحقیق |
6 |
تعاریف مفهومی و عملیاتی |
7 |
فصل دوم: مبانی نظری تحقیق |
|
بخش اول: کیفیت زندگی |
11 |
مقدمه |
11 |
تاریخچه کیفیت زندگی |
12 |
کیفیت زندگی به لحاظ تاریخی |
13 |
ابعاد کیفیت زندگی |
14 |
عوامل موثر بر کیفیت زندگی |
15 |
ویژگی های کیفیت زندگی |
17 |
کیفیت زندگی به عنوان مفهومی نسبی |
18 |
هویت و کیفیت زندگی |
19 |
مبانی نظری کیفیت زندگی |
19 |
رویکردهای مختلف به مفهوم کیفیت زندگی |
19 |
رویکرد فلسفی به مفهوم کیفیت زندگی |
20 |
ارسطو واپیکور |
20 |
جان راولز |
20 |
رویکرد اقتصادی به مفهوم کیفیت زندگی |
21 |
رویکرد زیست شناختی مفهوم کیفیت زندگی |
22 |
رویکرد روانشناختی مفهوم کیفیت زندگی |
23 |
رویکرد مکتب تضاد بر مفهوم کیفیت زندگی |
23 |
رویکرد روان شناختی اجتماعی و جامعه شناختی مفهوم کیفیت زندگی |
24 |
بخش دوم: شادکامی |
24 |
مقدمه |
24 |
علت های شادکامی |
25 |
روابط شادکامی |
25 |
کار و شادکامی |
27 |
تحصیلات و شادکامی |
28 |
رسیدن به هدف شادکامی |
28 |
افزایش شادکامی |
28 |
نظریات و دیدگاههای مختلف شادکامی |
29 |
دیدگاه هُوِن |
29 |
دیدگاه سلیجمن |
34 |
دیدگاه ادوارد داینر |
35 |
دیدگاه آدلر |
36 |
دیدگاه مرلین الیس |
38 |
تحقیقات انجام شده |
40 |
فصل سوم: روش تحقیق |
|
روش تحقیق |
46 |
جامعه آماری |
46 |
نمونه و روش نمونه گیری |
46 |
ابزارهای اندازه گیری و روایی و پایایی آن ها |
46 |
پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت |
46 |
پایایی پرسشنامه کیفیت زندگی |
47 |
روایی پرسشنامه کیفیت زندگی |
48 |
پرسشنامه شادکامی آکسفورد |
49 |
پایایی و روایی پرسشنامه شادکامی |
50 |
روش اجرای پژوهش |
50 |
روش تجزیه و تحلیل دادهها |
50 |
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها |
|
آمار توصیفی |
53 |
توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت |
53 |
توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن |
54 |
توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تأهل |
54 |
توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب ترم تحصیلی |
55 |
توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سکونت |
56 |
آمار استنباطی |
57 |
بین کیفیت زندگی و شادکامی در دانشجویان دختر خوابگاهی و غیرخوابگاهی |
58 |
بین سلامت جسمانی در دانشجویان دختر خوابگاهی و غیرخوابگاهی |
59 |
بین سلامت روانی در دانشجویان دختر خوابگاهی و غیرخوابگاهی |
60 |
بین سلامت اجتماعی در دانشجویان دختر خوابگاهی و غیرخوابگاهی |
61 |
بین محیط اجتماعی در دانشجویان دختر خوابگاهی و غیرخوابگاهی |
62 |
بین مقایسه شادکامی دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی |
63 |
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری |
|
مقدمه |
65 |
بحث و نتیجه گیری |
65 |
پیشنهادات پژوهش |
68 |
محدودیت های پژوهش |
68 |
منابع و مآخذ |
69 |
- ۹۴/۱۰/۱۸
- ۶۳ نمایش