پایان نامه بررسی نقش صفات شخصیت و سلامت روانی بر پیشرفت تحصیلی

دسته بندی | روانشناسی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 216 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 84 |


پایان نامه بررسی نقش صفات شخصیت و سلامت روانی بر پیشرفت تحصیلی در 84 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات پایان نامه مورد نظر
پایان نامه کارشناسی در پنج فصل همرا با فهرست مطالب
چکیده پایان نامه
فهرست مطالب
ضمیمه ها شامل پرسشنامه
منابع به شیوه APA
فهرست مطالب
تقدیم نامه
تشکر و سپاس
فهرست مطالب
فصل اول : موضوع تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت نظری وعملی پژوهش
هدف اصلی پژوهش
اهداف ویژه پزوهش
فرضیه ها یا سئوال های پزوهش
تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق
پیشرفت تحصیلی
صفات شخصیت و پیشرفت تحصیلی
رویکردهای تحصیلی و پیشرفت تحصیلی
شکل گیری شخصیت در انسان
تعاریف مختلف شخصیت
تفاوت های فردی در شخصیت
ثبات و تغییر در خود پنداره شخصیت
تشخیص روانی شخصیت
اختلال شخصیت
ساختار شخصیت فروید
سلامت روان
پژوهش های انجام شده در جهان
پژوهش های انجام شده در ایران
فصل سوم : روش تحقیق
نوع و روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار پژوهش
الف) پرسشنامه سلامت عمومی
ب) پرسشنامه ویژگی های شخصیتی
ج) پرسشنامه ویژگی های جمعیت شناختی
روش تحلیل داده ها
فصل چهارم : یافته های تحقیق
مقدمه
الف) یافته های توصیفی(مربوط به ویژگی های نمونه)
ب ) یافته های استنباطی (مربوط به فرضیه های تحقیق)
فصل پنجم : بحث ونتیجه گیری
مقدمه
دلایل منطقی در رابطه با تایید یا رد فرضیه ها
فرضیه 1
فرضیه 2
فرضیه 3
فرضیه 4
نتیجه گیری کلی
محدودیت ها
پیشنهادها
منابع فارسی
منابع انگلیسی
ضمایم
مقدمه
یکی از عوامل مهم و اثرگذار بر شکلگیری و دگرگونیهای شخصیت انسان، شرایط مختلف محیطی اعم از زمان، مکان و یا محیط انسانی و اجتماعی است. در بسیاری از موارد، تغییر محیط و فراهم ساختن محیط تربیتی مساعد و مناسب، میتواند رفتار و افکار و خصلتهای متربی را تغییر دهد و ویژگیهای جدیدی را در وی جایگزین سازد. بهداشت روانی از مولفه های چندگانه و مختلفی تشکیل شده است و با بسیاری از معیارهای علمی غیرقابل اندازه گیری هستند. به همین دلیل، یک تعریف جامع و مانع از بهداشت روانی وجود ندارد، هر چند که تعاریف چندی در ادبیات مربوط به این موضوع ارائه شده است. این تأکیدها حاکی از این حقیقت است که انسانها موجودات ساده تعریف شده یا توصیف شده و قابل پیش بینی نیستند(ویلسون، 1999)
هر فردی با ویژگیهای یکتا و منحصر به خودش به دنیا می آید و با آن شیوه ای که شبیه هیچ شخص دیگر نمی باشد با دیگران تعامل برقرار می کند. دو فرد هیچگاه دارای تجارب یکسان و همانندی نیستند. دو کودک که در در خانه و پدر و مادری یکسان و همانند بدنیا می آیند ممکن است تجارب زندگی کاملاً مختلفی داشته باشند. اما اداراک آنها متفاوت است. پاسخهای افراد که با توجه به معیارهای روانی، روان شناختی و اجتماعی فرهنگی سنجیده می شود به عنوان سلامتی یا اختلال در نظر گرفته می شود. امروزه در نقش و وظایف مدارس بسیاری ا ز کشورهای جهان و دگرگونی های عظیم رخ داده است این تحولات باعث شده تا علاوه بر نقش سنتی مدرسه یعنی آموزش صرف و رشد مهارت هایی مانند خواندن و نوشتن و اکتساب دانش، نقش پرورش روان و تکامل انسان نیز مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر در بسیاری از کشور ها، فعالیت های پرورشی و بهداشتی وسیعی بر عهده ی مدارس گذاشته شده است که مطالعات، حکایت از نتایج و پیامدهای مثبت آن می کند.
- ۹۴/۱۰/۱۸
- ۶۳ نمایش