مقاله مقدمهای کوتاه بر کاوش رسانههای اجتماعی

دسته بندی | مقاله و تحقیق |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 26 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 8 |


مقدمه
استفاده از رسانههای اجتماعی باعث تولید دادههای اجتماعی بیشماری شده است. رسانههای اجتماعی پایگاهی را برای کاربران ایجاد میکنند تا اطلاعات خود را در آن با دیگران به اشتراک بگذارند. کاوش این نوع دادهها موجب استخراج الگوهای کاربردی خواهد شد که برای کسب و کارها، کاربرها و مصرف کنندهها بسیار مفید خواهد بود. برای مثال تکنیکهای داده کاوی میتوانند در موارد زیر در خصوص رسانههای اجتماعی به کار برده شوند:
- شناسایی افراد موثر در محیطهای وبلاگی
- یافتن گروههای پنهان یا آشکار در شبکههای اجتماعی
- تشخیص احساسات کاربر در برنامهریزی پیشگستر
- توسعه سیستمهای پیشنهاددهنده از خرید محصولات خاص تا ایجاد دوستان جدید
- فهم تکامل تدریجی شبکه و تعویض رابطه بین موجودیتها
- محافظت از محرمانگی و امنیت اطلاعات کاربر
- ایجاد و تقویت اعتماد میان کاربران یا بین کاربران و موجودیتها
رسانه های اجتماعی
طبق تعریف Kaplan و Haenlein رسانههای اجتماعی به عنوان گروهی از کاربردهای اینترنتی تعریف میشود که بر پایه وب 2 به صورت فنی و ایدئولوژیک ساخته شدهاند و اجازهی ایجاد و تغییر محتوا را دارند. رسانه اجتماعی مجموعهای از سایتهای مختلف میباشد که شامل رسانههای سنتی مانند روزنامه، رادیو و تلویزیون و رسانههای غیر سنتی مانند فیسبوک، توییتر و غیره میباشد. رشد رسانههای اجتماعی تحت چالشهای زیر صورت گرفته است و جواب این سوالات در دادههای رسانههای اجتماعی پنهان میباشد.
1. چطور یک کاربر میتواند درک شود؟
2. یک کاربر از چه نوع اطلاعاتی باید استفاده کند؟
3. تجربیات یک کاربر چگونه میتواند بهبود یابد؟
فهرست مطالب :
مقدمه. 3
رسانه های اجتماعی.. 3
مثالهای گویا از کاوش رسانههای اجتماعی.. 6
نتیجهگیری.. 7
منابع: 7
- ۹۴/۱۱/۰۹
- ۷۱ نمایش