فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست. لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!

فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست. لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!

فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست.
لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!
در صورت آنلاین بودن پشتیبان ها میتوانید از بخش "پشتیبانی آنلاین" با ما در تماس باشید.
با تشکر از بازدید شما عزیزان
مدیران وبلاگ فایل مایل

طبقه بندی موضوعی
بایگانی


کانال تلگرام ما،حتما متصل شوید

مقاله نقش مدل‌های ذهنی در توسعه فردی حرفه‌ای معلمان
دسته بندی مقاله و تحقیق
بازدید ها 3
فرمت فایل docx
حجم فایل 68 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مقاله نقش مدل‌های ذهنی در توسعه فردی حرفه‌ای معلمان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

چکیده

در این مطالعه به بررسی نقش مدل های ذهنی مدیران درفرایند تغییر سازمانی پرداخته می شود.عوامل مختلفی درفرایند تغییرات سازمانی مورد بررسی قرار گرفته اند اما نویــسندگان مقاله بر این موضوع متمرکز شده اند که مدیران چه نگرشی نسبت به عوامل محیطی وتغییرات سازمانی دارند و این نگرش ها چگونه برتصمیماتی که ایشان  درمورد اقدام به تغییرات مختلف سازمانی اتخاذ می کنند موثر است   تحقیقات بعمل آمده نشان می دهد که نگرش وطرز برخورد مدیران ومعلمان موجب ایجاد جو یادگیری که آن نیز موجب اثربخشی مدرسه می شود و عوامل انگیزشی سازمانی مدرسه و فعالیت ورهبری بریادگیری معلم و شیوه های تدریس اثر می گذارد  درس اصول و فلسفه تعلیم و تربیت یکی از دروس تربیتی الزامی معلمان است زیرا تحلیل و بررسی ماهیت ویژگی های ضروری یک معلم خوب نشان می دهد که در بروز رفتارهای معلم در کلاس درس عوامل درونی بسیاری از جمله اعتـقادهای او درباره رسالت معلمی خویشتن مولفه های تعلیم و تربیت و صلاحیـت های او نقش بنیادین دارند(کورتاجن2004) از این رو شناخت پیش فرض ها و اعتقادی معلم در این موارد و اصلاح آن در برنامه درسی دوره تربیت معلم از جمله در درس اصول و فلسفه ی تعلیم و تربیت از مهم ترین عوامل تاثیرگذاری بر کیفیت عملکرد آموزشی و تربیتی معلم است.  تجربه سال های متمادی مدرسان این درس به معـلمان بیانـگر این است که با وجوداهمیت داشتن این درس برای معلمان و قابلیتهای بالقوه آن برای تاثیر گذاری براندیشه و آنگاه عمل آنان متاسفانه این درس نتوانسته است نقش موثر و بنـیادین دراین زمینه داشـته باشد چنان که بارها معلمان از بی ارتباطی این درس با حرفه خود گله داشـته اند و با کنایه می پرسند که چه ضرورتی دارد ما فلسفه تعلـیم وتربیت بخوانیم؟ گویی فلسـفه تعلیم و تربیت که درسی نظری است نمی تواند فایده ای برای حرفه آن ها که اجرای فرآیند تعلیم و تربیت است داشته باشد (یاری دهنوی 1384)

تجربه سال های متمادی مدرسان این درس به معلمان بیانگر این است که با وجود اهمیت داشتن این درس برای معلمان وقابلیت های بالقوه آن برای تاثیر گذاری بر اندیشه وآنگاه عمل آنان متاسفانه این درس نتوانسته است نقش موثر وبنیادین دراین زمینه داشته باشد چنان که بارها معلمان از بی ارتباطی این درس با حرفه خود گله داشته اند  و با کنایه می پرسند که چه ضرورتی دارد ما فلسفه تعلیم وتربیت بخوانیم؟ گویی فلسفه تعلیم و تربیت که درسی نظری  است نمی تواند فایده ای برای حرفه آنها که اجرای فرآیند تعلیم و تربیت است داشته باشد (یاری دهنوی 1384). مطالعه و بررسی کارایی برنامه های درسی تربیت معلم دربرخی از کشورهای دیگر نیز نشان می دهد که این مسئله  بعدی جهانی  دارد(فلنروهمکاران2000).

فهرست مطالب :

چکیده 3

تعریف  مدلهای ذهنی : 4

ž  ویژگیهای عمده مدل های ذهنی.. 5

مدل های ذهنی: اهداف، ساختار،محیط و رهبری.. 6

متغیرهای محتوایی که بر سازمان اثر می گذارند. 7

محدودیت های مدل های ذهنی.. 8

چگونگی ارتباط میان ذهنیت فلسفی مدیران با روحیه معلمان. 9

ویژگی های ضروری یک معلم خوب... 9

دیدگاه کورتاجن درباره ویژگی های ضروری یک معلم خوب... 10

خوب بودن یک معلم به چه معناست؟. 11

صلاحیت های ضروری حرفه  معلمی.. 12

ذهنیت فلسفی.. 12

مهارتهای فکری منبعث از ذهنیت فلسفی و نقش آن ها در کار معلم.. 13

ابعاد ذهنیت فلسفی از دیدگاه اسمیت... 15

ž  نقش فلسفه تعلیم و تربیت در صلاحیت های عاطفی معلم: 16

نقش مباحث فلسفه تعلیم و تربیت درسطح اعتقاد های معلم.. 16

راهبردهای رویکرد تغییر مفهومی عبارتنداز: 16

نگرش معلم نسبت به ارزش ها 17

نقش فلسفه تعلیم و تربیت درسطح هویت حرفه ای معلم.. 17

نقش فلسفه تعلیم و تربیت در سطح رسالت معلم.. 17

نگرش معلم نسبت به چیستی وغایت تربیت... 18

ایجاد خودآگاهی و انسجام در اهداف شخصی معلمان. 18

جمع بندی و نتیجه گیری.. 18

منابع. 19

  • مهدی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی