فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست. لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!

فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست. لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!

فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست.
لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!
در صورت آنلاین بودن پشتیبان ها میتوانید از بخش "پشتیبانی آنلاین" با ما در تماس باشید.
با تشکر از بازدید شما عزیزان
مدیران وبلاگ فایل مایل

طبقه بندی موضوعی
بایگانی


کانال تلگرام ما،حتما متصل شوید

پایان نامه بررسی روشهای تصفیه بیولوژیکی پسآب صنعتی در پتروشیمی آبادان در 96 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی محیط زیست
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 927 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96
پایان نامه بررسی روشهای تصفیه بیولوژیکی پسآب صنعتی در پتروشیمی آبادان

فروشنده فایل

کد کاربری 8
کاربر

پایان نامه بررسی روشهای تصفیه بیولوژیکی پسآب صنعتی در پتروشیمی آبادان در 96 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


 

 

دیر زمانی نیست که یکی از اهداف مهم واصلی در قانون تاًسیس شرکتها و کارخانجات صنعتی در ایران حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن تعیین شده است. به موجب این قانون کارخانجات صنعتی می بایست نظارت و دقت مضاعفی در خصوص جلوگیری از تخریب محیط زیست به هر نحو به عمل آورند. در غیر این صورت با برخوردهای جدی و شدیدی از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست روبرو خواهند شد.

در دهه های گذشته تعاریف جدیدی از توسعه یافتگی و پایداری در فرایند توسعه در کتب و محافل علمی و سیاسی مشاهده می شود . یکی از نگرش های جدید توسعه یافتگی و یکی از ارکان مهم توسعهً پایدار در کشورهای مدعی ، برخورد با آثار سوء مسایل زیست محیطی می باشد که پیگیری جدی در جهت جلوگیری از بروز آن، به فرهنگ و نگرش دولت ها در خصوص ارزش نهادن به فرهنگ والای انسانی بستگی دارد

در دو دههً گذشته در کشور عزیز ما ، ایران نیز به حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن توجه زیادی شده است . ایران نیز مانند دیگر کشورهای جهان متعهد گردیده که درجهت حفظ محیط زیست به طور جدی تلاش و این کره خاکی را برای نسل های آینده حفظ نماید.

از جملهً این تعهدات حفظ منابع آبی و احداث تصفیه خانه فاضلاب برای تصفیه آبهای آلوده می باشد. آلودگی آب علاوه براینکه باعث نشر بسیاری از بیماری های مختلف می شود، سلامت و کیفیت منابع محدود آب تمیز را نیز تحت تاًثیر قرار داده ودر بلند مدت صدمات زیادی را بر پیکره توسعهً اقتصادی و اجتماعی جامعه وارد می سازد. از این جهت بازیافت فاضلابها و پسآبهای صنعتی ، بخصوص در کشورهایی که دچار کم آبی یا بی آبی هستند ، اهمیت خاصی پیدا نموده واین روش در حال حاضر در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از صنایع کشور در بازیافت پسابهای صنعتی به منظور افزایش تولید وایجاد شرایط و فضای توسعه اقدام می نمایند.

تصفیه بیولوژیکی پسآب های صنعتی نیز یکی از روش های استاندارد و قابل قبول در سطح جهان است که در جهت استفاده مجدد و بازیافت آب در کارخانجات صنعتی از آن استفاده می شود.

واحد تصفیه پساب پتروشیمی آبادان ، یکی از چند واحد تصفیه بیولوژیکی پسآب در استان خوزستان و اولین واحد تصفیه بیولوژیکی است که در یکی از زیر مجموعه های فعال وزارت نفت در این استان فعالیت خود را شروع نموده که با موفقیت روز افزون و تلاش مستمر کارکنان آن در راه اعتلای مفاهیم دقیق توسعه پایدار در استان گام بر می دارداین سایت تعدادی از پرسنل واحد تصفیه بهره برداری آبادان سعی را بر آن داشته اند تا ابتدا به تعریف ، بیان مشخصه فاضلاب ها برسی آلاینده های مهم تعاریف و سپس مبانی تصفیه بیولوژیکی پساب صنعتی پرداخته و پس از آن به شرح مختصری از تصفیه خانه پتروشیمی آبادان اقدام میشود تا شاید نظر علاقه مندان را به مشارکت در مباحث و تبادل افکار علمی و تخصصی تصفیه رهنمون نماید .
کوشش را بر آن میداریم که مطالب بسیار ساده ودر حد اطلاعات عمومی و پذیرش منطقی همه خوانندگان محترم تبین شود خوشحال میشویم با ما ارتباط بر قرار نموده و ما را از نقطه نظرات خود در خصوص توسعه این سایت و نیز انتقادات سازنده با اطلاع نمایید

مبحث اول:

مشخصه های فیزیکی،شیمیایی و زیست شناسی فاضلاب

فاضلاب را از روی ترکب فیزیکی ، شیمیایی و زیست شناختی (بیولوپژیکی) آن مشخص می کنند که به اختصار در ادامه به آن می پردازیم :

الف : مشخصه های فیزیکی (مواد جامد ، رنگ ، بو ، دما ، کدورت و چگالی)

 

  • مهدی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی