فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست. لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!

فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست. لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!

فایل مایل | فایل های درخواستی تو

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست.
لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!
در صورت آنلاین بودن پشتیبان ها میتوانید از بخش "پشتیبانی آنلاین" با ما در تماس باشید.
با تشکر از بازدید شما عزیزان
مدیران وبلاگ فایل مایل

طبقه بندی موضوعی
بایگانی


کانال تلگرام ما،حتما متصل شوید

در سال های اخیر تحولات جنسیتی گسترده‌ای در حوزه ی آموزش عالی و تحصیلات دانشگاهی به وقوع پیوسته است که نمی‌توان آنها را محدود و منحصر به تحولات کمی و افزایش چشمگیر نسبت دانشجویان دختر دانست،
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 394 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51
بررسی تاثیر جنسیت دانشجویان در انگیزش و پیشرفت تحصیلی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی

بررسی تاثیر جنسیت دانشجویان در انگیزش و پیشرفت تحصیلی

*آپدیت اول:
نقش صفات شخصیت در در قالب 16 صفحه بصورت رایگان اضافه شد!
*آپدیت دوم:
*پرسشنامه انگیزش تحصیلی AMS-والراند بصورت رایگان ضمیمه شد!
چکیده
در سال های اخیر تحولات جنسیتی گسترده‌ای در حوزه ی آموزش عالی و تحصیلات دانشگاهی به وقوع پیوسته است که نمی‌توان آنها را محدود و منحصر به تحولات کمی و افزایش چشمگیر نسبت دانشجویان دختر دانست، به همین اعتبار دیدگاه های جدیدتر بر ابعاد کیفی این تحول تأکید داشته و آن ‌را در عرصه ی وسیع‌تری از پیامدهای تحصیلی دنبال کرده‌اند که بدون شک بخش عمده‌ای از این بررسی‌ها معطوف به توضیح افزایش انگیزش و دلبستگی تحصیلی دختران و نیز پیشرفت تحصیلی بیشترآنها در مقایسه با دانشجویان پسر بوده است.در تحقیق حاضر تلاش شده است که پس از مروری نظری بر وجوه عمده ی تفاوت های جنسیتی در توانایی های شناختی، عملکرد تحصیلی و تبیین آن با استناد به برخی دیدگاه ها، به این مهم پرداخته شود.
کلید واژه:

جنسیت

انگیزش تحصیلی

پیشرفت تحصیلی

مقدمه
پیش از بحث درباره ی تأثیر جنسیت بر عملکرد تحصیلی ضروری است که به تمایز مهم و در عین حال پر مناقشه‌ای که بین دو مفهوم جنس و جنسیت وجود دارد اشاره شود. واژه ی جنس مبهم است زیرا می‌توان آن را هم به گروهی از افراد و هم به کارهایی مثل امور جنسی اطلاق کرد (گیدنز 1373: 175). استفاده ی مناسب از واژه ی جنس و جنسیت به احتمال، منشأ مهم‌ترین اختلاف نظرها بوده است. مکابی (1988) به کاربرد مترادف این دو واژه معتقد است (گولومبوک 1382: 11).
ولستون کرافت مفهوم جنس را در عمل معادل با جنسیت به کار ‌برده و جنبه ی زیست شناختی زنان را عامل مهمی برای تمایز زن و مرد نمی‌داند. فایرستون نیز معتقد است که با پیشرفت‌های علمی و فنی جنس و جنسیت مفهوم امروزین خود را از دست خواهند داد (وینسنت 1378: 268). هاید برای کاهش ابهام، اصطلاح جنس را در مورد رفتارهای جنسی و اصطلاح جنسیت را برای استناد کردن به مردان و زنان به کار می‌گیرد (هاید 1384: 19). مطابق با نظر اکلی (1981) جنس به تقسیم زیست شناختی زن و مرد ناظر است. متیوز (1982) نیز آن را نوعی زیست شناختی دو وجهی از زن و مرد در نظر می‌گیرد (محمدی اصل: 78).
فریدمن (2001) نیز به این تفاوت قائل است، بدین معنی که مؤنث یا زنانه یک گروه زیست شناختی است که زنان به آن تعلق دارند و جنس زیست شناختی تفاوتی است که به طور طبیعی پیش می‌آید (فریدمن 1381: 25). بدین ترتیب واژه ی جنس مبین یک اساس بیولوژیکی برای رفتار است و به بعد زیست‌شناختی مردانگی و زنانگی محدود می‌شود (گولومبوک، همان: 11). وقتی مفهوم زن به منزله ی یک جنس به کار برده می‌ شود نشان از تفاوت های زیست شناختی میان زن و مرد دارد (گرت 1382: 9 و10).
جنس فقط معنایی زیست شناختی دارد، یعنی شخص از نظر پیکرشناسی مرد است یا زن. تفاوت های جنسی ممکن است طبیعی باشد (ابوت 1381: 305). بر این اساس واژه ی جنس به تفاوت های کالبدی و فیزیکی میان مردان و زنان اشاره دارد که آن را از فعالیت جنسی متمایز می‌ کند (گیدنز، همان: 175). این تفاوت ها در اندام های جنسی و عمل تولید مشهود و بارز می‌ شوند (فریدمن، همان: ص27). شاخص‌های مهم دیگر تمایز جنسی، کروموزم ها، غدد جنسی و هورمون ها هستند که ممکن است با یکدیگر پیوستگی نداشته باشند (گولومبوک، همان: 49).
فهرست مطالب

تفاوتهای جنسیتی در انگیزش و یشرفت تحصیلی دانشجویان 1

چکیده 1
مقدمه 4

1)جنسیت و تواناییهای شناختی و تحصیلی 7

2)جنسیت و عملکرد تحصیلی 11

3)چارچوب نظری تحقیق 24
4) سؤالات تحقیق 26
5) جامعهی آماری و روش نمونهگیری 27

6) پرسشنامه مقیاس انگیزش تحصیلی AMS 28

جدول شمارهی 1: آلفای کرونباخ برای هر یک از خرده مقیاس‌های AMS 31
جدول شمارهی 2: همبستگی پیرسون r بین هر یک از خرده مقیاس‌های AMS 31
6)یافته‌های تحقیق 32
جدول شمارهی 3: توزیع پیشرفت تحصیلی بر حسب شاخص‌های گرایش مرکزی پراکندگی به تفکیک جنسیت 32
جدول شمارهی 4: نتایج آزمون t مستقل میانگین سطوح انگیزش تحصیلی به تفکیک جنسیت 33
جدول شمارهی 5: نتایج آزمون t مستقل میانگین‌های خرده مقیاس‌های هر یک از سطوح انگیزش تحصیلی به تفکیک جنسیت 34
جدول شمارهی 6 : مقدار ثابت a و مقادیر ضرایب تأثیر خام، استاندارد شده و همبستگی جزیی در رگرسیون‌های سطوح انگیزش تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی به تفکیک کل و جنسیت 36
جدول شمارهی 7: ضرایب همبستگی چندگانه، تعیین چندگانه و تعدیل شده در رگرسیون سطوح انگیزش تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی به تفکیک کل و جمعیت 38
جدول شمارهی 8: آزمون معنی‌داری رگرسیون‌های سطوح انگیزش تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی به تفکیک کل و جنسیت 38
7) بحث و نتیجه‌گیری 39
فهرست منابع 44

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی